Agnès Ogier, nieuwe CEO van Thalys

De raad van bestuur van Thalys kondigt de benoeming aan van Agnès Ogier tot CEO van Thalys. Als CEO zal Agnès Ogier de transformatie van Thalys tot spoorwegonderneming op 31 maart 2015 leiden.

Positionering van het hogesnelheidsspoorverkeer in een mobieler en duurzamer Europa, groeistrategie in een competitieve omgeving, management van transformatieprojecten, klantgerichtheid, uitwerking van een innoverend dienstenaanbod, digitalisering: dat zijn de uitdagingen waarvoor Agnès Ogier haar veelzijdige competenties zal inzetten die ze zowel in de transportsector als in telecommunicatie ontwikkelde.

De 48-jarige Agnès Ogier behaalde haar diploma aan de Ecole Centrale in Parijs. Ze werkte eerst als strategisch consulente, waarna ze 20 jaar lang voor SFR grote projecten leidde in business en marketing. In 2010 ging ze aan de slag bij de groep SNCF als marketing director bij SNCF Voyages. Op 1 december 2014 nam ze het roer van Thalys over van Franck Gervais, die nu algemeen directeur is bij Voyages-Sncf.com.

"Er staat mij een grote uitdaging te wachten: ik kom aan het hoofd van Thalys op het moment waarop de onderneming een grote sprong vooruit maakt en zich voorbereidt op sterkere concurrentie. Onze flexibiliteit, innovatief vermogen en klantgerichtheid worden de sleutels voor onze komende successen", aldus Agnès Ogier, CEO van Thalys.

"Door Thalys te transformeren tot een volwaardige spoorwegonderneming krijgt Thalys van de aandeelhouders de middelen om de ambities waar te maken. Een strategische ontwikkeling dat de duizenden reizigers én de bestemmingen ten goede zal komen. Onder leiding van Franck Gervais werden er al belangrijke stappen gezet wat betreft de uitbreiding van het netwerk en de operationele uitmuntendheid. Vandaag zijn wij verheugd dat Agnès Ogier de leiding neemt over dit unieke technologische en commerciële Europese succesverhaal. Ze heeft ervaring met het leiden van grote projecten en de innovatie van dienstverlening in een zeer competitieve omgeving: een belangrijke troef voor Thalys, dat klantgerichtheid, multiculturele openheid, innovatie en prestaties in zijn DNA heeft", aldus Michel Jadot, voorzitter van de raad van bestuur van Thalys.

Van telecom naar de transportsector: een open en innovatieve visie op de relatie met de klant

De loopbaan van Agnès Ogier, moeder van drie kinderen, begint in 1990 bij Booz Allen & Hamilton. Van 1992 tot 2010 bekleedt ze verschillende marketingposities bij SFR, voornamelijk wat betreft tariefplanning. In 2008 wordt Agnès Ogier hoofd strategie en productmarketing in het SFR Business Team. Als vertegenwoordigster van SFR binnen de groep Vodafone voert Agnès Ogier tal van internationale opdrachten uit. Eind augustus 2010 vervoegt Agnès Ogier SNCF als marketing director van de afdeling Voyages waar ze nieuwe diensten ontwikkelt en het getrouwheidsbeleid consolideert.

Organigram Thalys

CEO: Agnès Ogier