Amsterdam-Brussel en binnenkort ook Rijsel

Thalys zet extra verbindingen naar Nederland in en breidt zijn netwerk vanaf 2014 uit met Rijsel als nieuwe bestemming

Vrijdag 27 september 2013 — Brussel, 27 september 2013 – Om aan de vraag van de reizigers voldoen en op verzoek van de NMBS en de NS, zal Thalys nog meer treinverbindingen aanbieden tussen Brussel en Amsterdam. Thalys maakte eerder al bekend vanaf 7 oktober twee extra heen- en terugreizen in te zetten en om vanaf 15 december hier nog een extra verbinding aan toe te voegen. Dit zal het totaal op 12 heen-en terugreizen brengen. Tussen 2015 en 2017 zal dit aanbod nog verder worden uitgebreid. Vanaf april 2014 zullen 2 van deze verbindingen ook naar Rijsel doorrijden.

Amsterdam-Brussel…
Thalys zal nog meer treinen aanbieden op de lijn Brussel-Amsterdam, bovenop de 3 extra verbindingen die vanaf 7 oktober en 15 december zullen rijden. Eind 2015 worden er dan in totaal 14 verbindingen aangeboden en naar verwachting 16 verbindingen vanaf eind 2017.

en binnenkort ook Rijsel

Vanaf april 2014 zullen twee verbindingen naar Rijsel doorrijden. Rijsel zal met Thalys slechts 35 minuten van Brussel verwijderd zijn. Met deze nieuwe bestemming in het Noorden van Frankrijk zet Thalys de ontwikkeling van zijn netwerk verder door.

Franck Gervais, CEO van Thalys International: “Thalys wil tegemoet komen aan de behoeften van zijn klanten en zet extra treinen in om aan de grote vraag te voldoen. Bovendien zijn we er trots op Rijsel als nieuwe bestemming aan het Thalys-netwerk te kunnen toevoegen: een boeiende bestemming, voor zowel toeristische uitstapjes als zakenreizen.”