De eerste Thalys komt aan in Rijsel

Zaterdag 12 april 2014 — Thalys rijdt vandaag voor het eerst tussen Brussel en Rijsel via de nieuwe verbinding tussen Amsterdam en Rijsel. Frank Gervais, CEO van Thalys International ontving even voor 10 uur de eerste 250 reizigers in het station van Lille-Europe. Om dit te vieren, brengt Thalys ook hulde aan de gastronomie van Nord-Pas-De-Calais. Thalys biedt zijn reizigers namelijk de mogelijkheid om vanaf vandaag ook de ch’ti specialiteiten te ontdekken. Flamiche van prei, chicoreiflan en pruimentaart zijn maar enkele van de iconische gerechten die tot de maand oktober zullen worden geserveerd in Comfort 1 en in de Thalys Welcome Bar.

Praktische details:

De Thalys-reiziger is door de nieuwe verbinding 35 minuten vanuit Brussel, 1u25 vanuit Antwerpen en 2u40 vanuit Amsterdam verwijdert van Lille-Europe.

Een reis tussen Brussel en Rijsel kan vanaf 19€* in Comfort 2 en tussen Antwerpen en Rijsel vanaf 29€*. In Comfort 1 kosten de tickets respectievelijk 45€* en 59€*.

Thalys biedt in de week dagelijks twee verbindingen aan:

• Vanuit Brussel-Zuid: dagelijks vertrek om 9u16, met van maandag tot donderdag een extra verbinding om 18u20.
  • Vanuit Lille-Europe: vertrek om 11u59 en 21u06 van maandag tot vrijdag. Op zaterdag om 10u06 en op zondag om 21u06.

Franck Gervais: “Deze nieuwe verbinding past in de ontwikkeling van het netwerk vanuit Nederland richting België. Enkele verbindingen vanuit Amsterdam naar Brussel worden verlengd. En dus kunnen we Rijsel als nieuwe bestemming aan ons netwerk toevoegen. Rijsel is een economisch en toeristisch belangrijke stad. Door de directe verbindingen worden de reistijden zeer kort en de prijzen in Comfort 1 en 2 zeer aantrekkelijk. Kortom, we bieden een nieuw reisalternatief aan.”

* Tarief “No-Flex” is 3 maand op voorhand beschikbaar, zonder de mogelijkheid van omruiling of terugbetaling. **Tarief “Semi-Flex” is 3 maand op voorhand beschikbaar en onder voorwaarden is omruiling of terugbetaling mogelijk. Tickets kopen kan via thalys.com, de Thalys app, in het station en bij de erkende reisbureaus.

Michel Jadot, Franck Gervais en Jacky Lion