Thalys komt terug op televisie en zet zijn bestemmingen in de verf

“Explore with Thalys”: een origineel filmpje neemt de reiziger mee naar de Thalys-bestemmingen. Vanaf 30 mei op televisie en online of hier in avant-première

Drie jaar geleden lanceerde Thalys “Welkom bij ons”, een campagne waar dienstverlening centraal stond. Vandaag stelt Thalys een nieuw reclamespot voor dat de hoofdrol zal spelen in een grote online- en televisiecampagne.

“Explore with Thalys” promoot de bestemmingen van Thalys en wil reizigers aanmoedigen om België, Frankrijk, Duitsland en Nederland te ontdekken. De reclamespot past in de vernieuwde website van thalys.com en is vanaf 30 mei zowel online als op televisie te zien. De film werd geregisseerd door Kiki Ohe op de muziek van Dan Croll, onder leiding van het Parijse reclamebureau Rosapark (cf.infra).

De strategie van Thalys om de vrijetijdsmarkt te stimuleren, vertaalt zich in de nieuwe campagne in een focus op de bestemmingen, eerder dan op Thalys als transportoplossing.

#Het uitgangspunt: een nieuw verlangen naar reizen creëren. De reiziger krijgt zin om te ontsnappen aan platgetreden toeristische paden en wil de ware identiteit, de verscholen plekjes en verborgen schatten van de steden ontdekken.

#De ambitie: reizigers aanmoedigen om ten volle te genieten van de twintigtal bestemmingen van het Thalys-netwerk door hun uitzonderlijke rijkdom en diversiteit te ontdekken, ver voorbij de postkaartclichés.

“Met deze nieuwe campagne willen we onze klanten vertellen: Laat je leiden door jouw nieuwsgierigheid”, verklaart Karin Duivenvoorden, directeur Brand en Communicatie Thalys International. “Door zijn aanwezigheid in het hart van verschillende Europese steden kan Thalys genieten van een bevoorrechte positie om nieuwe tendensen op de toeristische markt bloot te leggen. We zien dat het voor onze reizigers niet langer voldoende is om ondergedompeld te worden in cultuur, musea, mode en concerten. Ookal blijft dit een uitzonderlijke rijkdom van onze bestemmingen. Reizigers van alle leeftijden willen afwijken van de traditionele paden en lokale mensen ontmoeten in restaurants, kleine cafétjes, parkjes, kunstateliers …

De schitterende steden in het filmpje moeten mensen goesting geven om te reizen en te ontdekken.

Een kat, gevangen tussen vier muren en zittend op een automatische stofzuiger staat symbool voor de dagelijkse routine vol clichés. Ze ontsnapt door een toevallig openstaande deur, haar blik gaat open, samen met een waaier aan mogelijkheden. Thalys vormt de schakel tussen de twee. Van station naar station, van stad naar stad ontdekt de kat de uitzonderlijke Thalys-bestemmingen: groene parken, nachtclubs, modeshows, terrasjes, fietsroutes, … Grootse ontdekkingen en kleine pleziertjes zorgen voor een prachtige reis. Plezier, ontdekken, humor en emotie, een open geest en samen delen zijn de sleutelwoorden.

Een film geregisseerd door Kiku Ohe op de muziek van Dan Croll

Kiku Ohe is een jonge Australiër met Japanse roots en gepassioneerd door visuele storytelling. Zijn eerste liefde voor fotografie, design en cinema maken zijn films intiem, origineel en tegelijkertijd pakkend. De niet-Europese regisseur won in 'Cannes YDA 2011' de 1” prijs. Hij werd reeds bekroond voor zijn videoclips, reclamespots en andere documentaires.

Dan Croll is een jonge Brit uit Liverpool van amper 22 jaar en werd ontdekt tijdens de tournee van London Grammar. Hij maakt deel uit van een opkomende generatie in de categorie electro-pop/indie. Zijn eerste album Sweet disarray werd uitgegeven in maart 2014 (Deram/Universal), waarvan het nummer “In/out” wordt gebruikt als soundtrack in het Thalys-filmpje.

Een totale belevenis nodigt de reiziger uit

Op 30 mei wordt de online- en televisiecampagne gelanceerd. De campagne leidt de reizigers naar de website van thalys.com, waar vier filmpjes te zien zijn over de vier Thalys-bestemmingen: Brussel, Parijs, Amsterdam en Düsseldorf. De reizigers kunnen op die manier het hart van de steden ontdekken, puur en zonder franjes.

De pagina “bestemmingen” op de Thalys-website werd vernieuwd. De rijkere inhoud en betere toegankelijkheid zorgen ervoor dat de reiziger nog verder op ontdekking kan gaan… met meer dan 1000 leuke adresjes.

Technische fiche

1. Reclamebureau: Rosapark - Parijs
  2. Regisseur: Kiku Ohe
  3. Muziek: “In/Out” van Dan Croll