Recordzomer voor Thalys

Meer dan 1,3 miljoen reizigers tussen België, Frankrijk, Duitsland en Nederland

Vrijdag 28 september 2018 — Thalys heeft haar beste zomer ooit achter de rug met een stijging van 6,5% van het aantal passagiers tussen België, Frankrijk, Duitsland en Nederland (tegenover juli-augustus 2017).

“Voor het tweede jaar op rij kan Thalys terugblikken op goedgevulde zomermaanden. Onze bestemmingen stralen als nooit tevoren met een vernieuwd toeristisch aanbod, dat zowel groene als culturele accenten in de verf zet. Deze goede resultaten zijn de bekroning van ons werk en dat van onze bestemmingen!” zegt Agnès Ogier, CEO van Thalys.

Dankzij de uitstekende zomer kan Thalys veelbelovende resultaten voor 2018 voorleggen, met tot op vandaag een toename van het verkeer met 5,6% en een omzetstijging van 4,9% (januari – augustus 2018).

Enkele vaststellingen voor deze zomer:

• De verbinding Brussel-Parijs (+10,5%) kan uitstekende resultaten voorleggen, vooral dankzij een groei met 17% van het aantal reizigers bij IZY, het lowcostalternatief van Thalys.
  • Het seizoensaanbod met de Zon-Thalys richting Marseille kende een groot succes: +13% in vergelijking met 2017 – een aanbod dat in 2019 verder wordt uitgebreid met Bordeaux als nieuwe bestemming vanuit Brussel.

In Duitsland zal dit najaar het Thalys-aanbod worden hervat op de distributiekanalen van Deutsche Bahn, wat heel wat nieuwe perspectieven biedt.