“Scents of the city” : Thalys nodigt je uit om je neus te volgen

Ongezien: van 12 tot 14 mei opent Thalys een galerie in de Antoine Dansaertstraat in hartje Brussel om je mee te nemen op een geurige reis van Brussel naar Parijs, Amsterdam en Keulen. Deze tijdelijke tentoonstelling is een eerste stap “in real life” van een communicatiecampagne die alle zintuigen zal aanspreken. De campagne speelt zich grotendeels online af, maar ook in de filmzalen.

Na “Sounds of the City” in 2016, een campagne waarbij Thalys je de geluiden van de stad liet ontdekken, spreekt Thalys dit jaar opnieuw je zintuigen aan met een campagne die volledig in het teken staat van geuren.

“Wie Keulen zegt, denkt toch meteen aan haar Eau de Cologne? En Amsterdam heeft haar tulpen, Brussel haar chocolade en Parijs haar warme croissants? Elke stad roept niet alleen beelden of bezigheden op, het maken van vakantieplannen houdt ook een zintuiglijke belofte in, met geuren die voor altijd in ons geheugen gegrift staan”, legt Agnès Ogier uit, algemeen directrice van Thalys.

Een geurenkaart werd uitgetekend door de klanten, partners en medewerkers van Thalys. Bij de start van dit project vroeg Thalys hen om hun favoriete bestemmingen te beschrijven aan de hand van geuren. Resultaat: een nieuwe stadsgeografie, ver weg van de platgetreden paden. Voor de bestemmingen Brussel, Parijs, Amsterdam en Keulen werd telkens een pallet van een 15-tal geuren geselecteerd en zorgvuldig uitgewerkt.

“Scents of the City”: om het grote publiek te laten kennismaken met dit concept opent Thalys van vrijdag 12 mei tot zondag 14 mei een ongeziene tijdelijke tentoonstelling in een galerie in de Antoine Dansaertstraat. De geuren van de Thalys-bestemmingen worden, elk vervat in een buisje, samengebracht onder een al even spectaculaire als speelse koepel. Nu is het aan jou om te raden ...

Bruno Dierickx, commercieel en marketingdirecteur van Thalys, legt uit: “Elke geur wordt in verband gebracht met een specifiek adresje, als een reisbureau van geuren dat zijn deuren opent voor groot en klein. En we hopen natuurlijk dat de bezoekers achteraf deze geuren ter plekke op onze bestemmingen gaan ontdekken.”

Parfumexperte: Elisabeth Carre.
Ontwerper van de geurenkoepel: creatief bureau “L’Associé” van Gilles Rivollier.

Gratis inkom.
Antoine Dansaertstraat 90 – 1000 Brussel.
Open op vrijdag 12 mei van 14u tot 18u30, op zaterdag 13 en zondag 14 mei van 10u tot 18u30.

De uitnodiging op deze veelzijdige reis, een ontwerp van het agentschap Rosapark, is ook het thema van een nieuwe promofilm die in de tweede helft van mei uitkomt in de bioscoopzalen van de vier Thalys-landen. De film zal ook tegelijkertijd te bekijken zijn op de verschillende digitale kanalen van Thalys, waaronder de nieuwe Facebook-pagina.

Wim Lefebure