Thalys begeleidt culturele agenda voor dit najaar

3 niet te missen culturele evenementen

Met België, Frankrijk, Nederland en Duitsland doorkruist Thalys vier gebieden die gekenmerkt worden door een rijke geschiedenis en cultuur. Ze hebben elk een indrukwekkend en gevarieerd cultuurprogramma te bieden. Thalys is een trotse partner van de culturele agenda dit najaar en stelt graag enkele artistieke projecten voor die ze ondersteunt en die de banden tussen deze gebieden versterken.

INDISCIPLINE in het Palais de Tokyo in Parijs, op 3 en 4 september 2016

Voor één weekend verhuist Brussel, onze veelzijdige en interdisciplinaire hoofdstad, even naar het Palais de Tokyo in Parijs. 30 artiesten, plastisch kunstenaars, performers, choreografen en videographers uit Brussel presenteren er werken die verschillende disciplines doorkruisen en de symbolische, culturele of fysieke grenzen doorbreken. Meer info via het Brusselse Museum Wiels, dat de artiesten mee selecteerde.

Een niet te missen expo op slechts 1u22 van Brussel en 2u01 van Antwerpen, dankzij respectievelijk 24 en 11 dagelijkse verbindingen met Thalys naar Parijs (ticket vanaf €29).

Daarbovenop zal Thalys de artiesten naar Parijs brengen, waarbij zij korte video’s aan boord zullen maken, een soort van making-of van dit weekend dat volledig in het teken staat van Belgische kunst – Deze video’s zijn vanaf 1 september te ontdekken op het Instagram-account van Thalys en de Facebookpagina van Wiels.

REVOIR PARIS van François Schuiten en MACHINES A DESSINER van François Schuiten en Benoit Peeters in Parijs vanaf 25 oktober 2016

Met de publicatie van het tweede deel van het stripverhaal « Revoir Paris » nodigt de Belgische tekenaar François Schuiten ons op 26 oktober 2016 uit om Parijs op een nieuwe manier te ontdekken, namelijk aan de hand van de stadsmetamorfose. De gedroomde gelegenheid voor François Schuiten en Benoit Peeters om een tentoonstelling te presenteren, gewijd aan de fantastische wereld van het stripverhaal in het Musée des Arts et Métiers, van 25 oktober 2016 tot 26 februari 2017.

Klanten van Thalys kunnen genieten van 2 toegangskaarten voor de prijs van één voor de expositie « Machines à dessiner ». Daarnaast worden nog nooit vertoonde panelen en schetsen tentoongesteld in de Thalys-lounges van de stations Paris Gare du Nord en Brussel-Zuid.

PETER LINDBERGH in het Kunsthal Museum in Rotterdam vanaf 10 september 2016

De werken van de beroemde Duitse fotograaf Peter Lindbergh worden tentoongesteld in Rotterdam met meer dan 200 foto’s van 1978 tot nu. Supermodellen, ontwerpers, dans… de tentoonstelling stelt u « A different Vision on Fashion Photography » voor, tot 12 februari 2017.

Klanten van Thalys krijgen een korting op hun toegangskaart op vertoon van hun vervoersbewijs.

Thalys---Culturele-agenda-najaar-2016.pdf

Bérengère Vuathier

Wim Lefebure

Whyte

Persberichten in je mailbox

Over Thalys

• Al ruim 20 jaar brengt Thalys de culturen en economieën van vier Europese landen dichterbij. In 2018 bereikte Thalys de kaap van 7,5 miljoen reizigers per jaar.
  • De trajecttijd van de rode hogesnelheidstreinen vanuit Brussel naar Parijs bedraagt slechts 1u20, naar Keulen 1u47 en naar Amsterdam 1u50.
  • Thalys nam het digitale voortouw met vanaf 2008 wifi aan boord van de Thalys-treinen en de maatschappij onderscheidt zich vanaf het begin met een uitzonderlijke dienstverlening: meertalig onthaal, ergonomisch comfort en kwaliteitsvolle catering.
  • Sinds december 2017 heeft de Thalys-reiziger de keuze tussen 3 reiscategorieën. Een “Standard”-trip begint vanaf €29 (Parijs) en vanaf €19 (Duitsland en Nederland). “Comfort” biedt een eersteklasrijtuig en “Premium” bezorgt de reiziger een volledig dienstenpakket met een maaltijd geserveerd aan de zitplaats.
  • Daarnaast lanceerde Thalys in 2016 haar lowcostalternatief IZY tussen Brussel en Parijs, gekenmerkt door een trajecttijd van 2u30 en 30% goedkopere tickets. . Thalys werd in 2015 omgevormd tot een volwaardige spoorwegonderneming met de NMBS en SNCF als aandeelhouders.

Marcel Broodthaersplein 4, 1060 - Sint-Gillis