Thalys kiest voor Railrest om zijn onthaal- en cateringdiensten verder te versterken

Dankzij het vernieuwde partnership met Railrest, gaat Thalys vanaf 1 november 2014 nog een stapje verder in zijn zoektocht naar de beste kwaliteit voor cateringdiensten en onthaal. De dienstverlening van het personeel, de kwaliteit van de producten en in de catering de diverse streken van het Thalys land onder de aandacht brengen, zullen meer dan ooit een prioriteit zijn.

Door te luisteren naar klanten en er altijd naar te streven om nog beter in te spelen op hun verwachtingen krijgt Thalys een hoge tevredenheidscore (bijna 80% voor catering in het eerste semester van 2014, één van de hoogste scores sinds 2008, en 95% voor de ontvangst en beschikbaarheid van het personeel).

Thalys wil de kwaliteit van zijn dienstverlening nog verbeteren en belichaamt daardoor meer dan ooit de "Van harte welkom"-filosofie. Een strategische zet, op enkele maanden van de transformatie van Thalys naar een spoorwegonderneming*.

We proberen altijd zo goed mogelijk te beantwoorden aan de wensen van onze reizigers door ze een zeer goede service aan te bieden, zowel voor de ontvangst als voor de kwaliteit van de cateringdiensten. De tevredenheidscijfers van onze reizigers tonen het hoge niveau van deze rijke en innovatieve dienstverlening. Door onze nieuwe samenwerking met Railrest, zetten we verder in op kwaliteit, door onder andere nieuwe concepten uit te werken rond de streken van het Thalys land. Onze reizigers kunnen vanaf dit najaar bijvoorbeeld originele, speciaal voor Thalys gemaakte gerechten testen, waarin alle bestemmingen vertegenwoordigd worden. Er wordt ook een contactpersoon in elk van onze treinen aangesteld ter verbetering van de klantenervaring aan boord. Ons hoofddoel is en blijft om altijd voorop te blijven in wat de reiziger van ons verwacht”, zegt Franck Gervais, CEO Thalys International.

* Begin 2015

De aanbesteding bevat verschillende onderdelen:

• Het personeel voor de bediening aan de zitplaats van de catering diensten in Comfort 1 voor alle Thalys-verbindingen (4 landen)
  • De catering diensten in Comfort 1 voor alle Thalys-verbindingen (4 landen)
  • De dienstverlening in de Thalys Welcome Bar (bediening en catering) voor alle Thalys-verbindingen (4 landen)
  • De dienstverlening in de lounge van Brussel-Zuid, de kiosk van Brussel-Zuid en de diensten op het perron (momenteel onthaal in Paris-Nord en Brussel-Zuid).

Eveline De Ridder

Get updates in your mailbox

By clicking "Subscribe" I confirm I have read and agree to the Privacy Policy.

About Thalys

• For over 20 years, Thalys has been bringing the cultures and economies of four European countries closer together. In 2018, Thalys reached the milestone of 7.5 million passengers a year.
  • The journey time of the red high-speed trains from Brussels to Paris is only 1h20, to Cologne 1h47 and to Amsterdam 1h50.
  • Thalys took the digital lead with Wi-Fi on board Thalys trains from 2008 and the company has distinguished itself from the outset with an exceptional service: multilingual welcome, ergonomic comfort and quality catering.
  • Since December 2017, Thalys passengers have been able to choose between three journey categories. A "Standard" trip starts at €29 (Paris) and €19 (Germany and the Netherlands). "Comfort" offers a first-class coach and "Premium" provides the passenger with a full service package with a meal served at the seat.
  • In 2016, Thalys also launched its low-cost alternative IZY between Brussels and Paris, which offers a mean journey time of 2h30 and 30% cheaper tickets.
  • Thalys was transformed into a fully-fledged railway company in 2015, with SNCB and SNCF as shareholders.