Thalys kiest voor Railrest om zijn onthaal- en cateringdiensten verder te versterken

Dankzij het vernieuwde partnership met Railrest, gaat Thalys vanaf 1 november 2014 nog een stapje verder in zijn zoektocht naar de beste kwaliteit voor cateringdiensten en onthaal. De dienstverlening van het personeel, de kwaliteit van de producten en in de catering de diverse streken van het Thalys land onder de aandacht brengen, zullen meer dan ooit een prioriteit zijn.

Door te luisteren naar klanten en er altijd naar te streven om nog beter in te spelen op hun verwachtingen krijgt Thalys een hoge tevredenheidscore (bijna 80% voor catering in het eerste semester van 2014, één van de hoogste scores sinds 2008, en 95% voor de ontvangst en beschikbaarheid van het personeel).

Thalys wil de kwaliteit van zijn dienstverlening nog verbeteren en belichaamt daardoor meer dan ooit de "Van harte welkom"-filosofie. Een strategische zet, op enkele maanden van de transformatie van Thalys naar een spoorwegonderneming*.

We proberen altijd zo goed mogelijk te beantwoorden aan de wensen van onze reizigers door ze een zeer goede service aan te bieden, zowel voor de ontvangst als voor de kwaliteit van de cateringdiensten. De tevredenheidscijfers van onze reizigers tonen het hoge niveau van deze rijke en innovatieve dienstverlening. Door onze nieuwe samenwerking met Railrest, zetten we verder in op kwaliteit, door onder andere nieuwe concepten uit te werken rond de streken van het Thalys land. Onze reizigers kunnen vanaf dit najaar bijvoorbeeld originele, speciaal voor Thalys gemaakte gerechten testen, waarin alle bestemmingen vertegenwoordigd worden. Er wordt ook een contactpersoon in elk van onze treinen aangesteld ter verbetering van de klantenervaring aan boord. Ons hoofddoel is en blijft om altijd voorop te blijven in wat de reiziger van ons verwacht”, zegt Franck Gervais, CEO Thalys International.

* Begin 2015

De aanbesteding bevat verschillende onderdelen:

• Het personeel voor de bediening aan de zitplaats van de catering diensten in Comfort 1 voor alle Thalys-verbindingen (4 landen)
  • De catering diensten in Comfort 1 voor alle Thalys-verbindingen (4 landen)
  • De dienstverlening in de Thalys Welcome Bar (bediening en catering) voor alle Thalys-verbindingen (4 landen)
  • De dienstverlening in de lounge van Brussel-Zuid, de kiosk van Brussel-Zuid en de diensten op het perron (momenteel onthaal in Paris-Nord en Brussel-Zuid).
Eveline De Ridder Whyte Corporate Affairs
Patricia Baars Thalys International
Eveline De Ridder Whyte Corporate Affairs
Patricia Baars Thalys International
About Thalys

Thalys : 1996 – 2016

Thalys is the high-speed red train linking Paris to Brussels in 1 hour 22 minutes, and to Cologne and Amsterdam in just 3h14 and 3h16. Since 2011, Thalys also serves the three German cities of Dusseldorf, Duisburg and Essen and since 21 March 2016, Dortmund. Thalys provides a Lille to Amsterdam service since April 2014.

Thalys is a member of Railteam, a collaborative venture between the main European high-speed rail operators, the CER (Community of European Railway and Infrastructure Companies) and the UIC (International Union of Railways).

Since 1996, Thalys has been the only truly multicultural operator to achieve success in the international high-speed rail business in four countries. The Thalys success story is both commercial - 100 million rail passengers transported - and technical, with for example the successful introduction of on-board WiFi in 2008 and a new train management system, ERTMS, in 2009. For increased efficiency and fluidity, and even greater improvements in terms of customer service and satisfaction, Thalys will become a full-function train operating company by 2015.

A true innovator, Thalys has created an exceptional service which is today considered a benchmark for rail operators worldwide and where its signature slogan "Welcome to our world" is synonymous with passenger comfort, a warm multilingual welcome, high quality catering, the Comfort 1 service package, new communication technologies (all Thalys coaches offer on-board WiFi, a service provided by 21Net and activated by Nokia Siemens Networks)... Since 26 August 2013, Thalys has held NF Transport Service quality certification awarded by AFNOR Certification for its Paris-Brussels line, an international first.

Thalys' TheCard loyalty programme offers customers the opportunity to collect Miles and access a range of services. The programme is open to all rail passengers at thalys.com

Thalys on Twitter : twitter.com/thalys_en // Instagram : http://instagram.com/thalys

Stefania Square 20 B