Thalys lanceert definitief de uitgebreide service "e-Press&More"

In december 2013 lanceerde Thalys de testfase van “e-Press&More”, een online kiosk voor frequente reizigers. Thalys lanceert nu officieel een uitgebreide versie van de online service. De frequente Thalys-reizigers kunnen via de app ondertussen meer dan ​ 75 publicaties downloaden in de 4 talen van Thalys.

85% van de gebruikers raadt de persoonlijke service aan*

De innoverende en multiculturele app "e-Press&More" versterkt het uitgebreide gamma services kenmerkend voor Thalys. Door de persoonlijke dienstverlening op maat biedt Thalys een unieke reiservaring. Met de app
"e-Press&More" kunnen de reizigers van Thalys TheCard niet alleen kranten en tijdschriften maar ook strips, reisgidsen en video’s downloaden. Het is een rijke bron van multimedia voor reizigers op zoek naar informatie of entertainment.

"Deze digitale krantenkiosk vult ons aanbod van services verder aan. De nieuwe service is het resultaat van een tweeledig streven van Thalys: de wil om altijd een stap verder te gaan met onze technologische innovaties en de wil om de behoeftes van onze reizigers te beantwoorden en te anticiperen. Met ons aanbod willen we onze reizigers verassen en nieuwe ontdekkingen aanbieden. Innovatie in een multiculturele omgeving staat bij Thalys op de voorgrond", verklaart Schéhérazade Zekri-Chevallet, CCO van Thalys International.

Innovatieve en persoonlijke service met een duidelijk toegevoegde waarde

"e-Press&More" is een antwoord op drie bevindingen; Meer dan 40% van de frequente Thalys-reizigers heeft een laptop, en tablet of een smartphone bij zich tijdens het reizen. Zij willen de tijd die ze in de Thalys doorbrengen nuttig besteden. Naargelang de persoonlijke voorkeur en in alle diversiteit en rijkdom van de 4 Thalys-landen doen ze dit door te werken, zich te informeren of zich te ontspannen.

WiFi en internationale pers aan boord van Thalys, een verzorgde catering geserveerd aan de zitplaats (en nu ook op voorhand te reserveren) of de mogelijkheid om een taxi te reserveren (allemaal services die inbegrepen zijn in Thalys Comfort 1) maken van de reistijd een complete ervaring. "e-Press&More" verlengt en verrijkt die ervaring. Charlotte de Kesel, hoofd van de afdeling Service en Innovatie verduidelijkt: "Het beschikbare aanbod kranten en magazines aan boord was al uitgebreid, maar we wilden dit aanbod verrijken en digitaliseren. Onze reizigers zijn enthousiast over de aangeboden stripverhalen - die in het Belgische en Franse DNA zitten - maar ook over de ARTE-video's van ‘Karambolage’."

4 keer een service op maat:

• Eenvoud: De service is gratis en beschikbaar voor iPad, tablets op Android en laptops (Windows of Mac). Reizigers moeten enkel de app "e-Press&More" downloaden op de App Store, de Google Play Store of op de website van het getrouwheidsprogramma thalysthecard.com. Reizigers hebben toegang tot de titelcatalogus vanaf middernacht op de dag van hun reis. Om de kwaliteit van de WiFi aan boord te verzekeren, vraagt Thalys aan de reizigers om hun favoriete publicaties voor of na de reis te downloaden. Vanaf dat moment zijn de kranten en magazines beschikbaar voor onbeperkte duur en de strips gedurende 30 dagen.
  • Een uitgebreide keuze: Keuze uit 75 publicaties in 4 talen. Thalys stelt in de kiosk meer dan enkel dagbladen ter beschikking, zodat de reizigers hun favoriete leesmoment kunnen beleven.
  • De “Thalys-touch”:

• Stripverhalen, een sterke troef van de Belgisch-Franse cultuur: Robbedoes, Largo Winch en Blake & Mortimer waren Thalys-striphelden van het eerste uur, maar ondertussen behoren ook Le Train des orphelins van Xavier Fourquemin en Philippe Charlot en de reeksen Alter Ego en All Watcher tot de keuze.
    • Video's: : De hogesnelheidsreizigers van Thalys zijn mobiel en connected en kiezen voor multimedia. Thalys produceerde 4 video’s zodat de Thalys-reiziger de bestemmingen ook visueel kunnen ontdekken. Vanaf nu biedt Thalys ook het tweetalige cultprogramma "Karambolage" van ARTE aan in het Frans en Duits, dat deze herfst aan het 10e seizoen begint. Het programma van Claire Doutriaux werpt een verfrissende en humoristische blik op wat de Franse en Duitse cultuur verbindt en onderscheidt.
  • Toeristische informatie helpt de Thalys-reiziger met de voorbereidingen: Naast de 3 Welcome City Guides van Thalys is er voor de cultuurliefhebber binnenkort ook het Belgisch-Franse "ironisch-culturele" dagboek Carnet ordinaire Paris-Bruxelles van MamzelleO. De reizigers op weg naar Parijs kunnen zich eveneens verdiepen in L’officiel de spectacle.

Thalys TheCard : een getrouwheidsprogramma dat innovaties ondersteunt

Thalys TheCard is ontworpen om te voldoen aan de specifieke behoeften van internationale reizigers. Het programma geeft de reizigers toegang tot een uitgebreid gamma voordelen, gaande van het sparen van miles, een conciërgeservice tot een flexibele toegang tot de trein. Op basis van de reisfrequentie bestaan er 4 formules (Silver, Gold, Platinium en Platinium+) die gratis verkrijgbaar zijn voor iedereen vanaf de eerste reis.

De app "e-Press&More" vervolledigt het aanbod. De service is toegankelijk voor de houders van de kaarten Gold (1 download per reis), Platinium en Platinium+ (2 downloads per reis).

Daarbovenop kunnen reizigers sinds 2014 ook diensten aan boord vooraf reserveren: reizigers met een Platiniumkaart kunnen hun menukeuze en hun voorkeur voor gedrukte kranten vooraf selecteren. Zo kan het treinpersoneel vegetariërs ontvangen met een aangepast menu en lezers van La Libre Belgique hun favoriete krant aanbieden aan boord. Meer informatie op de website thalysthecard.com.

Lijst van de beschikbare publicaties

• België: Gazet van Antwerpen , De Standaard, ELLE België (FR/NL), Feeling, Flair (FR/NL), Vitaya, Libelle, Gael, Juliette et Victor, La Dernière Heure, La Libre Belgique.
  • Frankrijk: Auto Moto, Elle, Elle à table, Jeux Vidéo Magazine, L'Equipe, L'Express, Le Figaro, Le Nouvel Observateur, Le Point, Les Echos, Les Inrockuptibles, Libération, Paris Match, Men's Health, L'Optimum, Première, Glamour, AD, GQ.
  • Nederland: De Telegraaf , NRC Handelsblad.
  • Duitsland: Der Spiegel, Die Welt, Meine Woche, Vocable (DE).
  • Internationaal: The Independent, My Weekly, The International NYT, The Wall Street Journal, Vocable (EN).
  • Stripverhalen: Le Train des orphelins, Blake & Mortimer, Spirou, Alex Senator (NL), Largo Winch (EN), All Watcher, Alter Ego, etc.
  • Video's: 4 afleveringen van het programma "Karambolage" (ARTE)
  • Thalys-publicaties: Toeristische gidsen (Brussel, Parijs, Keulen, Amsterdam), 4 video's (Brussel, Parijs, Amsterdam, Düsseldorf).

* Bevraging door Thalys van 1143 frequente reizigers, mei 2014.

Mieke De Sutter