Thalys opent een volledig nieuwe Lounge in Brussel-Zuid

Een gastvrije moderne ruimte van 230 m², gekenmerkt door een strakke stijl en een veelheid aan beschikbare diensten voor steeds meer comfort

Donderdag 3 maart 2016 — Een verwelkoming op maat…

Thalys opent op 3 maart 2016 officieel zijn nieuwe Lounge in het station Brussel-Zuid: een mooie ruimte van 230 m² die met haar vele diensten volledig is afgestemd op het onthaal van de regelmatige reizigers van Thalys. Gelegen op de Hortaplaats, net tegenover het Zuidstation en de Thalys-perronnen, biedt de Lounge hen de mogelijkheid om te ontspannen in een modern interieur, gekenmerkt door warme kleuren en zachte materialen, en om in alle comfort gebruik te maken van een volledig gamma aan diensten.

Scheherazade Zekri-Chevallet, marketing en commercial director bij Thalys, is opgetogen:
“Bij Thalys weten we dat tijd kostbaar is voor frequente reizigers en in het bijzonder voor zakenreizigers. We hechten er dan ook erg veel belang aan om hen een nieuwe ruimte te kunnen aanbieden die voldoet aan hun verwachtingen: verbonden met de wereld, waardoor ze zowel een vergadering voor het werk kunnen organiseren als zich kunnen ontspannen tussen het reizen door. En dit, recht tegenover het station Brussel-Zuid.”

... speciaal ontworpen voor zakenreizigers

De nieuwe Thalys Lounge biedt een breed scala aan diensten die in lijn zijn met de bedrijfsslogan « Van harte welkom » : een te reserveren vergaderzaal voor 6 personen, dranken en versnaperingen (warme dranken, water, fruitsap, ‘s morgens koffiekoeken, vers fruit), WiFi, stopcontacten/USB/inductie-opladers, informatieschermen - met vermelding van de vertrekuren en perronindicaties - , pershoek, helpdesk voor ticketomruiling of ticketverkoop voor het openbaar vervoer in de belangrijkste bestemmingen van Thalys.

Deze ruimte is erg populair bij trouwe klanten – de oude Lounge ontving per week ongeveer 1.600 mensen – en is toegankelijk voor alle houders van de getrouwheidskaart Thalys TheCard en de reizigers met het B2B-tarief.

Daarnaast opent de Lounge ook haar deuren voor gasten van Railteam en Business AirFrance.

Tijdens de openingsweek, van 2 maart tot en met 8 maart, leggen Michel Augustin en Jerome Grimonpon, in partnership met Thalys, de frequente reizigers extra in de watten met het aanbieden van heerlijke lekkernijen.

Thalys Lounge&More Brussel-Zuid: praktische informatie

• Locatie: Hortaplaats, Onderwijsstraat 158-160
  • De openingsuren werden uitgebreid om meer Thalys-reizigers de kans te bieden om van de diensten in de Lounge te genieten, ongeacht hun vertrekuur, ook in het weekend:

• Van maandag tot donderdag van 6u tot 21u30
  • Van vrijdag tot zondag en op feestdagen, van 6u tot 22u
  • Oppervlakte en capaciteit: 230 m² voor een maximale capaciteit van 109 personen (75 zitplaatsen en 34 staanplaatsen)
  • Inrichting: Architect Dirk de Leuw verzorgde een modern en strak interieur, gekenmerkt door warme kleuren. We vinden een Belgische toets terug in de schilderijen van François Schuitten en in de tijdelijke tentoonstelling van Philippe Geluck.
  • Foto’s: de persfoto’s zijn beschikbaar in de Prezly media gallery (© David Plas)