Thalys richting Rijsel: Ticketverkoop vandaag van start

Maandag 13 januari 2014 — Op 12 april 2014 zal Thalys voor het eerst rijden tussen Brussel en Rijsel via de nieuwe verbinding tussen Amsterdam en Rijsel. De ticketverkoop gaat vandaag van start op thalys.com, de Thalys app, in het station en bij de erkende reisbureaus.

De Thalys-reiziger is door de nieuwe verbinding 35 minuten vanuit Brussel, 1u25 vanuit Antwerpen en 2u40 vanuit Amsterdam verwijdert van Lille-Europe.

Een reis tussen Brussel en Rijsel kan vanaf 19€* in Comfort 2 en tussen Antwerpen en Rijsel vanaf 29€*. In Comfort 1 kosten de tickets respectievelijk 45€* en 59€*.

Thalys biedt in de week dagelijks twee verbindingen aan:

• Vanuit Brussel-Zuid: dagelijks vertrek om 9u16, met van maandag tot donderdag een extra verbinding om 18u20.
  • Vanuit Lille-Europe: vertrek om 11u59 en 21u06 van maandag tot vrijdag. Op zaterdag om 10u06 en op zondag om 21u06.

Franck Gervais, CEO van Thalys International: “Deze nieuwe verbinding past in de ontwikkeling van het netwerk vanuit Nederland richting België. Enkele verbindingen vanuit Amsterdam naar Brussel worden verlengd. En dus kunnen we Rijsel als nieuwe bestemming aan ons netwerk toevoegen. Rijsel is een economisch en toeristisch belangrijke stad. Door de directe verbindingen worden de reistijden zeer kort en de prijzen in Comfort 1 en 2 zeer aantrekkelijk. Kortom, we bieden een nieuw reisalternatief aan.”

* Tarief “No-Flex” is 3 maand op voorhand beschikbaar, zonder de mogelijkheid van omruiling of terugbetaling.
**Tarief “Semi-Flex” is 3 maand op voorhand beschikbaar en onder voorwaarden is omruiling of terugbetaling mogelijk.

Thalys Netwerk