Thalys vervoert vandaag zijn 100 000 000ste reiziger ​ sinds zijn ontstaan in 1996

Donderdag 7 november, 12u35 in het station van Paris-Nord: Thalys 9328 vanuit Amsterdam rijdt het station binnen met aan boord Rineke Oomen, de 100 000 000ste Thalys-reiziger. Onderweg naar Parijs had Franck Gervais, CEO van Thalys International, het genoegen om haar een levenslange Thalys Pass in Comfort 1 aan te bieden, geldig voor alle bestemmingen van het netwerk. Alle reizigers, zowel in Comfort 1 als in Comfort 2, kregen op de speciale Thalys feestelijke hapjes en een glas champagne, terwijl vier operazangers van het Vlaams Radio Koor een uniek optreden gaven. Om deze belangrijke gebeurtenis in de geschiedenis van Thalys in de aandacht te zetten, werd de treinrit gratis aangeboden aan alle reizigers op deze trein.

“Thalys heeft sinds 1996, met gemiddeld 6 miljoen reizigers per jaar, het vertrouwen gewonnen van miljoenen mensen, getracht hun leven te vereenvoudigen en mobiliteit aan te moedigen. Ik ben blij dat deze symbolische mijlpaal vandaag wordt gehaald samen met onze 100 000 000ste reizigster, onze klanten en met het Thalys-team” zegt Frank Gervais, CEO van Thalys International.

De 100 000 000ste reizigster van Thalys

De 64-jarige Nederlandse Rineke Oomen plande begin oktober een citytrip naar Parijs voor enkele dagen. Dat bleek een uitstekend idee, want ze werd de gelukkige 100 000 000ste reiziger van de Thalys sinds zijn ontstaan 1996.
Onderweg naar Parijs kreeg ze tot haar verrassing een cadeau van formaat aangeboden door Franck Gervais, CEO van Thalys International: een levenslange Thalys Pass in Comfort 1 voor alle bestemmingen van het netwerk.
Bij haar aankomst in Parijs vertelde ze: “Ik ben zeer enthousiast. Ik had dit helemaal niet verwacht en ik kan dan ook niet wachten om alle Thalys-bestemmingen te ontdekken. Ik ben verzot op cultuur en ik heb dan ook veel dingen te ontdekken. Bedankt Thalys!”

Feest aan boord van de Thalys 9328

Thalys pakte groots uit om de symbolische reis met alle reizigers te vieren. Om 9u19 vertrok Thalys 9328 vanuit Amsterdam en in Rotterdam stapte de 100 000 000ste reizigster aan boord. Alle reizigers konden genieten van het speciale en gezellige moment samen met het Thalys-team, enkele hapjes en een glas champagne.
Tegelijkertijd werden de hele dag doosjes speculaas van Dandoy uitgedeeld aan de Thalys reizigers tussen Parijs en Brussel in een brede selectie van treinen. Per rit waren er steeds enkele doosjes met daarin een cadeaucheque van Thalys ter waarde van 50€.

Mieke De Sutter

Patricia Baars

Thalys International

Persberichten in je mailbox

Over Thalys

• Al ruim 20 jaar brengt Thalys de culturen en economieën van vier Europese landen dichterbij. In 2018 bereikte Thalys de kaap van 7,5 miljoen reizigers per jaar.
  • De trajecttijd van de rode hogesnelheidstreinen vanuit Brussel naar Parijs bedraagt slechts 1u20, naar Keulen 1u47 en naar Amsterdam 1u50.
  • Thalys nam het digitale voortouw met vanaf 2008 wifi aan boord van de Thalys-treinen en de maatschappij onderscheidt zich vanaf het begin met een uitzonderlijke dienstverlening: meertalig onthaal, ergonomisch comfort en kwaliteitsvolle catering.
  • Sinds december 2017 heeft de Thalys-reiziger de keuze tussen 3 reiscategorieën. Een “Standard”-trip begint vanaf €29 (Parijs) en vanaf €19 (Duitsland en Nederland). “Comfort” biedt een eersteklasrijtuig en “Premium” bezorgt de reiziger een volledig dienstenpakket met een maaltijd geserveerd aan de zitplaats.
  • Daarnaast lanceerde Thalys in 2016 haar lowcostalternatief IZY tussen Brussel en Parijs, gekenmerkt door een trajecttijd van 2u30 en 30% goedkopere tickets. . Thalys werd in 2015 omgevormd tot een volwaardige spoorwegonderneming met de NMBS en SNCF als aandeelhouders.

Marcel Broodthaersplein 4, 1060 - Sint-Gillis