Thalys wordt de officiële partner van het IIHF Wereldkampioenschap Ijshockey 2017 in Duitsland-Frankrijk

Met de rechtstreekse hogesnelheidsverbinding tussen Parijs en Keulen zal Thalys een sleutelrol spelen in het allereerste IIHF Wereldkampioenschap Ijshockey dat georganiseerd wordt in twee verschillende landen – Duitsland en Frankrijk – die zich met succes gezamenlijk kandidaat hebben gesteld.

Het IIHF Wereldkampioenschap Ijshockey 2017 komt eraan met hoge snelheid! Twee jaar voor in Keulen en Parijs de eerste puck op het ijs valt, hebben het Franse en Duitse Organiserend Comité (OC) samen met Infront Sports & Media, exclusieve houder van de marketing- en mediarechten van het evenement en partner in het samenwerkingsverband met het OC, een belangrijke overeenkomst gesloten met Thalys.

De overeenkomst werd ondertekend door mevrouw Agnès Ogier, CEO van Thalys en de heer Franz Reindl, CEO van het organiserend comité van het IIHF Wereldkampioenschap Ijshockey 2017. De ondertekeningsplechtigheid vond plaats in Praag tijdens het IIHF Wereldkampioenschap Ijshockey 2015. Schéhérazade Zekri, Chief Marketing & Commercial Officer van Thalys, René Fasel, CEO van het IIHF, Franz Reindl, CEO van het OC en Luc Tardif, CEO van de Franse ijshockey federatie (FFHG) waren aanwezig bij de plechtigheid.

Thalys wordt officiële partner van het toernooi in 2017, dat van 5 tot en met 21 mei 2017 zal plaatsvinden in Keulen en Parijs. Thalys zal de efficiënte verbinding tussen de beide arena's verzekeren, zowel tijdens de voorbereidende fase als tijdens de competitie zelf. De rode hogesnelheidstreinen zullen instaan voor het vervoer van de organisatoren, officials en de teams tussen Keulen en Parijs. Thalys zal daarbij een premium dienstverlening bieden aan de ijshockey-familie, spelers en stafleden en zo een cruciale rol spelen in het ondersteunen van de unieke evenementensfeer die de organisatoren en de IIHF willen creëren.

Mevrouw Agnès Ogier, CEO van Thalys, zei hierover: “Prestaties, snelheid en behendigheid zijn zeer belangrijk in het ijshockey, net als teamgeest, vriendelijkheid en respect. Deze waarden, die de sport gemeen heeft met Thalys, staan centraal in ons partnerschap. Tot 2017 zullen we samen een bijdrage leveren tot de culturele dialoog tussen Keulen en Parijs in de universele taal bij uitstek: die van de topsport.”

De heer Franz Reindl, CEO van het organiserend comité van het IIHF Wereldkampioenschap IJshockey 2017 zei hierover: “Deze ondertekening is een belangrijke stap voor ons. Twee jaar voor de start van het evenement zijn we erg verheugd om een van de meest prestigieuze Europese merken mee aan boord te kunnen nemen. Dit partnerschap onderstreept de ambitie van onze beide landen voor het IIHF Wereldkampioenschap IJshockey 2017. Een dergelijk evenement organiseren in twee landen is een uitdaging en we stellen alles in het werk om een geslaagd evenement van wereldklasse op touw te zetten. Dat we kunnen rekenen op Thalys als onze partner is een belangrijke halte op ons traject. Enerzijds omdat het de twee locaties van ons wereldkampioenschap dichter bij elkaar brengt, maar ook omdat het de aantrekkelijkheid van ons evenement voor sponsors en partners in de verf zet”.

Over het IHF Wereldkampioenschap Ijshockey

Onder het motto "Together for 2017" werden Duitsland (Keulen) en Frankrijk (Parijs) voor de eerste maal in de geschiedenis aangeduid door de Internationale IJshockeyfederatie om samen het IIHF Wereldkampioenschap IJshockey 2017 te organiseren. Het evenement vindt plaats van 5 tot 21 mei 2017 en zal bestaan uit 64 ijshockeywedstrijden van wereldklasse. Hiervan zullen 34 wedstrijden – waaronder ook de finale – gespeeld worden in de Keulse Lanxess arena, en 30 wedstrijden in het Palais Omnisports Bercy in Parijs.

Over Infront Sports & Media

Infront Sports & Media is het meest gerespecteerde sportmarketingbedrijf ter wereld, beheerder van een ruim portfolio aan topevenementen. Onder leiding van voorzitter en CEO Philippe Blatter houdt Infront zich bezig met alle aspecten van succesvolle sportevenementen, waaronder de distributie van mediarechten, sponsoring, mediaproductie en evenementenbeheer. Het bedrijf is gereputeerd voor de hoge kwaliteit die het aflevert. Als koploper in wintersport en toonaangevende speler op het vlak van voetbal en zomersporten, kan Infront bogen op langdurige partnerschappen met 130 rechtenhouders en honderden sponsors en mediabedrijven. Het bedrijf is gevestigd in het Zwitserse Zug en beschikt over een team van ervaren werknemers die actief zijn in 25 vestigingen in 12 landen, jaarlijks goed voor 3400 evenementendagen met sport van topklasse over de hele wereld.

Raphaël Ostre

Associate Director, Blackboard (persagentschap FFHG)

Valérie Thibaut

Communication Officer, Franse ijshockey federatie