Zin om te reizen na de examens?

In februari biedt Thalys jongeren ultravoordelige prijzen

Van 31 januari tot 21 februari richt Thalys zich specfiek tot alle jongeren onder 26 jaar om tot en met 5 maart de buurlanden Frankrijk, Duitsland en Nederland te (her)ontdekken met tickets aan zachte prijzen. Uitgeput door de examens of wintermoe? Thalys biedt dit jaar een alternatief voor de ski’s om even ertussenuit te trekken: Ontdek cultuur, lekkere eetadresjes en festivals in Parijs, Amsterdam of Düsseldorf.

Omdat jongeren een welverdiende pauze verdienen, terwijl ze uitkijken naar de lente, biedt Thalys hen tickets aan zachte prijzen aan: €29 voor een trip naar Parijs of Nederland, €19 voor een uitstap naar Duitsland of Rijsel. En dankzij de gratis wifi aan boord voor alle reizigers kunnen ze hun favoriete momenten blijven delen op de sociale netwerken, zelfs over de grenzen heen!

“Met deze nieuwe promotie, voorbehouden voor jongeren, willen we ons engagement ten opzichte van hen nogmaals benadrukken. Jongeren onder de 26 jaar zijn immers steeds meer mobiel en ze zijn dol op citytrips en culturele uitwisselingen. Dat vinden we geweldig, want het is met hen dat we het Europa van morgen opbouwen,” zegt Agnès Ogier, CEO van Thalys.

Praktische fiche

• Reservaties : van 31 januari tot 21 februari
  • Reisdata : van 31 januari tot 5 maart
  • Bestemmingen / prijzen :
    • Enkele reis in Comfort 2 naar Parijs of Nederland : €29
    • Enkele reis in Comfort 2 naar Rijsel of Duitsland : €19
  • Tariefvoorwaarden : Onder voorwaarde van beschikbaarheid. Tickets kunnen niet worden omgeruild of terugbetaald. Reizigers moeten jonger zijn dan 26 jaar op de reisdatum.
  • Verkoopsvoorwaarden : Op thalys.com en op de Thalys App, alsook op de gebruikelijke verkoopkanalen van Thalys en via de erkende reisagentschappen.
Bérengère Vuathier, Juliana Bruno & Frédérique Delcroix Thalys
Wim Lefebure Whyte Corporate Affairs
Bérengère Vuathier, Juliana Bruno & Frédérique Delcroix Thalys
Wim Lefebure Whyte Corporate Affairs
Over Thalys

Al ruim 20 jaar brengt Thalys de culturen en economieën van vier Europese landen dichterbij. In 2018 bereikte Thalys de kaap van 7,5 miljoen reizigers per jaar. De trajecttijd van de rode hogesnelheidstreinen vanuit Brussel naar Parijs bedraagt slechts 1u20, naar Keulen 1u47 en naar Amsterdam 1u50. Thalys nam het digitale voortouw met vanaf 2008 wifi aan boord van de Thalys-treinen en de maatschappij onderscheidt zich vanaf het begin met een uitzonderlijke dienstverlening: meertalig onthaal, ergonomisch comfort en kwaliteitsvolle catering.

Sinds december 2017 heeft de Thalys-reiziger de keuze tussen 3 reiscategorieën. Een “Standard”-trip begint vanaf €29 (Parijs) en vanaf €19 (Duitsland en Nederland). “Comfort” biedt een eersteklasrijtuig en “Premium” bezorgt de reiziger een volledig dienstenpakket met een maaltijd geserveerd aan de zitplaats.

Daarnaast lanceerde Thalys in 2016 haar lowcostalternatief IZY tussen Brussel en Parijs, gekenmerkt door een trajecttijd van 2u15 en 30% goedkopere tickets. Thalys werd in 2015 omgevormd tot een volwaardige spoorwegonderneming met de NMBS en SNCF als aandeelhouders.

Marcel Broodthaersplein 4,
1060 - Sint-Gillis